مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:302021-03-03دانش

نقاط کوانتومی می تواند به تغذیه فضانوردان کمک کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ناسا برای توسعه برنامه کشاورزی در خارج از زمین، یعنی رشد سبزیجات در ماه یا مریخ، قصد دارد از فناوری نقاط کوانتومی که توسط شرکت یوبی کیودی (UbiQD) توسعه یافته، - طبق اعلام ناسا، مطالعات مقدماتی نشان داد است که فضانوردان می توانند برای اقامت در فضا با استفاده از فیلم های حاوی نقاط کوانتومی غذای مورد نیاز خود را از طریق کشاورزی به دست آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ناسا برای توسعه برنامه کشاورزی در خارج از زمین، یعنی رشد سبزیجات در ماه یا مریخ، قصد دارد از فناوری نقاط کوانتومی که توسط شرکت یوبی کیودی (UbiQD) توسعه یافته، استفاده کند.

این تصمیم براساس نتایج یک مطالعه گرفته شده است، مطالعه ای که با حمایت مالی ناسا در دانشگاه آریزونا انجام شده و نتایج آن نشان داده است که هنگام استفاده از فیلم گلخانه ای یوبی کیودی، محصولات کاهو در یک محیط کنترل شده، با کارایی بالاتری رشد می کنند.

نتایج مطالعه مقدماتی نشان داد که درصورت استفاده از فیلم های حاوی نقاط کوانتومی، با استفاده از نور نارنجی نرخ تولید کاهو جهش 13 درصد و با نور قرمز رشد 9 درصد را تجربه می کند.

این مطالعه از سال 2018 آغاز شده است، هدف آن تولید نمونه اولیه گلخانه ای برای فضانوردان است تا در مدت زمان طولانی اقامت در فضا بتوانند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاط کوانتومی می تواند به تغذیه فضانوردان کمک کند

نقاط کوانتومی می تواند به تغذیه فضانوردان کمک کند