مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 06:452021-03-03پزشكي

ماهی قرمز کرونا دارد؟


مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه احتمال انتقال بیماری کرونا (کووید 19) از طریق ماهی گلی را رد کرد.

- ایسنا/کرمانشاه مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه احتمال انتقال بیماری کرونا (کووید 19) از طریق ماهی گلی را رد کرد.

پگاه رستمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خود ماهی قرمز عامل بیماری زای کووید 19 را دریافت نمی کند، گفت: تنها نگرانی موجود احتمال آلوده بودن آب و یا سطح بدن ماهی است.

رستمی توصیه کرد خانواده ها پس از خرید ماهی قرمز حتما آب ماهی را عوض کرده و با یک دستکش ماهی را داخل تنگ بیاندازند و به هیچ عنوان بدن ماهی را دستکاری نکنند و در صورت تماس با ماهی بلافاصله نسبت به شستشوی دست ها با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده مناسب اقدام شود.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت تعویض آب تنگ ماهی هر 48 ساعت یکبار، گفت: افراد هنگام تعویض آب ماهی می توانند با استفاده از نمک و آب، تنگ ماهی را ضدعفونی کنند.

رستمی با بیان اینکه میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل یک لیتر می باشد، اضافه کرد: آب تنگ ماهی باید به منظور کلرزدایی چند ساعت در هوای آزاد قرار داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی قرمز کرونا دارد؟

ماهی قرمز کرونا دارد؟