مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-03اجتماعي

معلّمی کردن، فقط درس دادن نیست


«سید محمّد نواب رضوی» از فرهنگیان محبوب و متواضع یزد بود که از بنیانگذاران دانشگاه فرهنگیان به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در این استان به شمار می آید.

- ایسنا/یزد سید محمّد نواب رضوی از فرهنگیان محبوب و متواضع یزد بود که از بنیانگذاران دانشگاه فرهنگیان به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در این استان به شمار می آید.

حسین مسرت نویسنده و پژوهشگر فرهنگی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا یکی از چهره های شهیر این استان در جایگاه تعلیم و تربیت را مرحوم سید محمّد نواب رضوی نام برد و در خصوص وی اظهار کرد: این معلم نجیب و فروتن یزدی در 23 تیر 1311 در خانواده ای مذهبی در محلّه ی دارالشّفای شهر یزد به دنیا آمد، پدرش سید محمّدصادق و جدّه ی او دختر عبدالرضا خان بافقی معروف به امیر مؤیّد است و نسب وی همچون دیگر سادات رضوی در یزد به امام رضا(ع) می رسد.

وی ادامه داد: سید محمّد نواب رضوی تحصیلات ابتدایی را در دبستان سعدی در محلّه پیر و برج یزد به پایان رسانید و دوره متوسّطه را تا اخذ دیپلم طبیعی در دبیرستان ایرانشهر در زمان مدیریّت طباطبایی تحصیل کرد که حاصل این دوران، آشنایی با شخصیت تأثیرگذار دکتر حسین محبوبی اردکانی بود ولی چون او رشته ی طبیعی را مناسب ذوق و سلیقه خود ندید، کلاس ششم ادبی را در دبیرستان کیخسروی یزد گذراند و در همان سال در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلّمی کردن، فقط درس دادن نیست

معلّمی کردن، فقط درس دادن نیست