مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-03پزشكي

توقف بیماری آلزایمر با داروی جدید


هرچند هنوز هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر ارائه نشده اما محققان با کشف داروی جدیدی که می تواند به صورت قرص عرضه شود، میلیون ها بیمار زوال عقل در سراسر جهان را امیدوار کردند.

- ایسنا/خراسان رضوی هرچند هنوز هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر ارائه نشده اما محققان با کشف داروی جدیدی که می تواند به صورت قرص عرضه شود، میلیون ها بیمار زوال عقل در سراسر جهان را امیدوار کردند.

به نقل از نیوز، محققان اظهار کردند: نتایج آزمایش های داروی جدید آنان بر روی موش های آزمایشگاهی، موش های صحرایی و میمون ها موفقیت آمیز بوده و انتظار می رود آزمایش های بالینی طی چند ماه آینده آغاز شوند.

محققان خاطرنشان کردند که چنین دارویی ممکن است در درمان بیمارانی که مشکل شناختی دارند و ازنظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آلزایمر هستند، نیز موثر باشد و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند؛ افراد آسیب پذیر پس از یک آزمایش خون ساده می توانند دارو را دریافت کنند.

هدف قرار دادن تجمع پلاک ها در مغز گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو (UCSD) و بیمارستان عمومی ماساچوست ایالات متحده اظهار کردند: درمان آلزایمر با این دارو از طریق خانواده ای از داروها به نام GSMs (تعدیل کننده های ترشحات گاما) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف بیماری آلزایمر با داروی جدید

توقف بیماری آلزایمر با داروی جدید