مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 05:052021-03-03سياسي

ربات نجات غریق خودران ساخته شد


یک ربات جدید ساخته شده که قادر است برای نجات فرد در حال غرق شدن اقدام کند و با رفتن به عمق آب و بالا آوردن افراد و رساندن آنها به ساحل، آنها را نجات دهد.

- یک ربات جدید ساخته شده که قادر است برای نجات فرد در حال غرق شدن اقدام کند و با رفتن به عمق آب و بالا آوردن افراد و رساندن آنها به ساحل، آنها را نجات دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، با اینکه حضور ناجیان غریق انسانی برای حفظ امنیت در استخرها و سواحل دریاها ضروری است، اما آنها همیشه نمی توانند همه آنچه را که اتفاق می افتد، ببینند و همچنین همه صاحبان استخر نیز توانایی پرداخت حقوق آنها را ندارند.

اینجاست که یک ربات نجات غریق می تواند چاره ساز باشد.

نمونه اولیه فعلی این ربات توسط تیمی از مهندسان موسسه فرانهوفر (Fraunhofer) در آلمان در حال توسعه است که قبلاً هم وسیله نقلیه خودران زیر آب موسوم به DEDAVE را ساخته بودند.

این ربات اغلب وقت خود را به نشستن و انتظار در زیر آب و در کف استخر سپری می کند و با دوربین های نصب شده روی خود بر الگوهای حرکتی و مکان شناگران نظارت می کند و هنگامی که یک سیستم رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی تشخیص دهد که یکی از شناگران علائم غرق شدن را دارد، مکان وی را برای ربات ارسال می کند تا ربات برای نجات وی دست به کار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات نجات غریق خودران ساخته شد

ربات نجات غریق خودران ساخته شد