مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 16:352021-03-02اقتصادي

رونمایی از دو سامانه قرنطینه گیاهی کشور


سامانه واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی و سامانه پلمپ قرنطینه در سازمان حفظ نباتات رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفظ نباتات کشور در آیین رونمایی از دو سامانه قرنطینه گیاهی گفت: هدف این دو سامانه طراحی شده تسریع و تسهیل در امور قرنطینه گیاهی، جلوگیری از جعل مجوز، همچنین ایجاد وحدت رویه میان پست های مختلف قرنطینه ای است.

کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: این سامانه ها به سلامت نظام اداری کمک می کند و امکان رصد گزارش ها را فراهم می سازد و برنامه ریزی شده که 4 تا 5 هزار مجوز مختلف ترانزیت و قرنطینه محصولات کشاورزی از این پس از طریق این سامانه صادر شود.

وی افزود: با توجه به این که ریسک قرنطینه محصولات کشاورزی یکسان نیست و الزامات قرنطینه ای متفاوت است، از طریق این سامانه ها با توجه به ریسک و الزامات قرنطینه ای مجوزهای لازم برای واردات، ترانزیت و قرنطینه کالا صادر می شود.

به گفته این مسئول، شکل گواهی بهداشت گیاهی نیز تغییر داده شده و از طریق این سامانه کد کیو آر برایش در نظر گرفته شده که از این طریق جلوی جعل سند گرفته شود.

رییس سازمان حفظ نباتات خاطرنشان کرد: به دلیل تنوع عناصر زیان رسان به گیاهان سالانه 35 تا 36 درصد محصولات کشاورزی دستخوش خسارت آفات می شود و سالانه 550 میلیارد دلار خسار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از دو سامانه قرنطینه گیاهی کشور

رونمایی از دو سامانه قرنطینه گیاهی کشور