مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 15:552021-03-02اقتصادي

70 درصد معادن کشور اکتشاف و استخراج نشده اند


نائب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ایران هفت درصد کل معادن دنیا را دارد، گفت: بیش از 70 درصد معادن کشور اکتشاف و استخراج نشده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص قرار گرفتن درآمد حاصل از تداوم پروانه معادن در اختیار خود استان ها به خبرنگاران گفت: در این خصوص حدود سه میلیارد تومان درآمد نقد وجود دارد که از معدن کاران و معدن داران اخذ می شود، این مبلغ غیر از حقوق دولتی و مالکانه بوده و فقط برای تداوم پروانه اشتغال معادن اخذ می شود.

وی با طرح این پیشنهاد که این مبلغ در اختیار استان ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد مذکور، در راستای برنامه ششم توسعه می باشد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اضافه کرد: ایران هفت درصد کل معادن دنیا را دارد و به طور تقریبی همه استان ها معدن دارند هرچند هنوز بیش از 70 درصد آنها اکتشاف یا استخراج نشده اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مبلغ مذکور در اختیار استان ها قرار بگیرد، پیشرفت در حوزه معدن بیشتر خواهد بود و اگر معادن ما احیا شود می تواند جایگزین نفت و گاز شود، سیاست های کلان برنامه های پنج ساله نیز همه در همین راستا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد معادن کشور اکتشاف و استخراج نشده اند

70 درصد معادن کشور اکتشاف و استخراج نشده اند