مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 12:452021-03-02اقتصادي

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد


رییس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته باعث تولید یک میلیون و 6هزار و 301 کیلوگرم عسل در شهرستان مشهد شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته باعث تولید یک میلیون و 6هزار و 301 کیلوگرم عسل در شهرستان مشهد شده است.

حجت ایمانی مقدم در خصوص میزان تولید عسل در شهرستان مشهد اظهار کرد: 159 هزار و 520 کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و تولید ژل رویال در محدوده این کلونی ها در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش بسیار سایر فرآورده های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور ، گرده گل و تولید ملکه دوره های آموزشی برای زنبورداران برگزار شده است.

براساس آمارگیری زنبورستان ها، امسال 738 نفر زنبور دار به صورت مستقیم در ححال فعالیت هستند .

رییس اتحادیه بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد: بیشترین نوع عسل در شهرستان مشهد از نوع خار شتر، گون و یونجه است و زنبورستان ها علاوه بر تولید عسل نقش عمده ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک دارند.

ایمانی مقدم تصریح کرد: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد