مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 11:102021-03-02فرهنگي

سلسله های پادشاهی در عصر دموکراسی!/ از ترودو تا بن سلمان و نقش وراثتی قدرت


در حالی که بسیاری از خانواده های معروف سلسله ای جهان از بین رفته اند و یا دموکراسی جای آنها را گرفته، هنوز تعداد انگشت شماری وجود دارد که برخی در حد نمادین مانده و برخی همچنان با قدرت مطلق و توتالیتر بر این بیتوته حکومت می کنند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تجسمی ـ علیرضا سپهوند: در حالی که بسیاری از خانواده های معروف سلسله ای جهان از بین رفته اند و یا دموکراسی جای آنها را گرفته، هنوز تعداد انگشت شماری وجود دارد که برخی در حد نمادین مانده و برخی همچنان با قدرت مطلق و توتالیتر بر این بیتوته حکومت می کنند.

در گذشته برخی فرهنگ های عامه دلبسته خانواده های سلطنتی بودند، جایی که یک خانواده تا نسل ها حکومت می کرد.

 در حالی که افسانه های عاشقانه زیادی پیرامون سلسله ها وجود دارد، در حقیقت اکثریت آنها نوپوتیستی، فئودالی و اغلب استبدادی بودند.

از جدیدترین عزیز دردانه های سلطنتی می توان به رومانوف ها اشاره کرد که در سال 1918 توسط بلشویک ها در انقلاب روسیه به طرز وحشیانه ای کشته شدند.

 امروزه، بسیاری از خانواده های حاکم سلطنتی مشروطه هستند که عمدتا نقش های نمادین دارند و رفتار بهتری دارند، که ماندگاری این معدود خانواده های سلطنتی یا از همان قدرتی است که برایشان مانده یا برای همان نقش نمادین پادشاهی و یا به زبان بهتر امروزی برای ویترین فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلسله های پادشاهی در عصر دموکراسی!/ از ترودو تا بن سلمان و نقش وراثتی قدرت

سلسله های پادشاهی در عصر دموکراسی!/ از ترودو تا بن سلمان و نقش وراثتی قدرت