مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 10:302021-03-02اجتماعي

اقلیم سیستان و بلوچستان از خشک به فراخشک تبدیل شده است


رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کم بارشی ها و خشکسالی های دو دهه اخیر، اقلیم بخش قابل توجهی از مساحت استان از خشک به فرا خشک تبدیل شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کم بارشی ها و خشکسالی های دو دهه اخیر، اقلیم بخش قابل توجهی از مساحت استان از خشک به فرا خشک تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا اله بخش ریگی در جلسه بررسی طرح تعیین نقش هریک از کاربری های اصلی کشور در گسیل گردوغبار که به صورت ویدئو کنفرانس با دانشگاه تهران در اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس شاخص خشکی UNEP اقلیم های دنیا به هفت دسته تقسیم بندی می شود که فراخشک در انتهای این پهنه بندی اقلیمی قرار دارد و ملاک و معیار اصلی تعیین وضعیت اقلیمی 2 پارامتر مهم بارش و تبخیر و تعرق پتانسیل استفاده است.

رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شمال استان با توجه به میانگین سالانه بارش کمتر از 50 میلی متر و تبخیر بیش از 4.

6 متر در سال از قبل شرایط فراخشک بوده است اما برای سایر مناطق استان نیز احتمال تبدیل اقلیم خشک به فراخشک وجود دارد.

ریگی تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تا کنون که بیش از پنج ماه گذشته است، تنها حدود پنج میلی متر باران در استان باریده که ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقلیم سیستان و بلوچستان از خشک به فراخشک تبدیل شده است

اقلیم سیستان و بلوچستان از خشک به فراخشک تبدیل شده است