مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 08:402021-03-02اقتصادي

چه شد که مرکبات دزفول از رونق افتاد؟


رییس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با اشاره به تبدیل باغ های مرکبات دزفول به باغ ویلاها گفت: حدود سه چهار سال است که مرکبات دزفول رونق گذشته خود را از دست داده است.

- ایسنا/خوزستان رییس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با اشاره به تبدیل باغ های مرکبات دزفول به باغ ویلاها گفت: حدود سه چهار سال است که مرکبات دزفول رونق گذشته خود را از دست داده است.

عبدالرضا جمالی پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت پرتقال دزفول در بازار میوه اظهار کرد: در سال های گذشته، باغداری در دزفول رونق بسیار بالایی داشت اما متأسفانه از زمانی که ویلاسازی رواج پیدا کرد، باغداران به این سو حرکت کردند و باغداری را کنار گذاشتند.

وی گفت: با این روند، حدود سه چهار سال است که مرکبات دزفول رونق گذشته خود را از دست داده است.

جمالی پور تصریح کرد: با این وضعیت فکر می کنم تا سه چهار سال آینده کشاورزی دزفول توان و رونق اولیه خود را نداشته باشد؛ زیرا اکثر باغداران، باغ های خود را به ویلا و ویلاباغ تبدیل کرده اند و برای برگزاری جشن ها و مهمانی ها به مردم اجاره می دهند و دیگر خود را درگیر سختی های کشاورزی نمی کنند.

وی افزود: تعدادی از باغات دزفول باقی مانده است و هنوز فعال هستند؛ در این شرایط، مرکبات و سبزی جات خوزستان رفته رفته اصالت خود را از دست می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شد که مرکبات دزفول از رونق افتاد؟

چه شد که مرکبات دزفول از رونق افتاد؟