مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:102021-03-02اقتصادي

بدهی 800 میلیون دلاری عراق به شرکت های مهندسی ایرانی


دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کشور گفت: در عراق صورت وضعیت پرداخت نشده بالغ بر 800 میلیون دلار است و جایی که می خواهند پول ایرانی ها را ندهند، تحریم های نقل و انتقال مالی را بهانه می کنند.

بهمن صالحی در گفت وگو با ایلنا درباره حضور پیمانکاران و شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه اظهار داشت: پدیده بازارسازی برای صدور خدمات فنی و مهندسی هر چند ساده است اما ورود به این بازار بنیه دپیلماسی و بنیه حرفه ای شرکت ها را می طلبد.

وی با بیان اینکه بازار سوریه جز حوزه نفوذ ایران است و در عین حال بازار خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی محسوب می شود، گفت: شرکت ها هم می توانند بهره خوبی از ورود به این بازار ببرند.

شرکت ها تا آنجایی که بتوانند در پروژه های عمرانی سایر کشورها حاضر می شوند اما موضوع حمکرانی و دیپلماسی اقتصادی در این جریان بسیار مهم است و از این طریق باید کمک کنند که شرکت های ایرانی حضور قوی تری داشته باشند اما این حمایت و کمک شرکت ها که در بخش حرفه ای این بازار حضور دارند، محسوس نیست و سطح قابل قبولی ندارد.

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کشور ادامه داد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که کشورهای درگیر و فعالان از جغرافیای دیگر و سایر کشورها حضور بهتر و قوی تری در این بازارها دارند و حمایت های دیپلماسی و اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهی 800 میلیون دلاری عراق به شرکت های مهندسی ایرانی

بدهی 800 میلیون دلاری عراق به شرکت های مهندسی ایرانی