مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:202021-03-02اجتماعي

خانه مومنان قزوین، محلی برای بزه


خانه مومنان از بناهای متعلق به دوره پهلوی اول واقع در محله دباغان، یکی از 30 خانه تاریخی به ثبت رسیده در قزوین بوده که چند سال اخیر مورد بی لطفی قرار گرفته و به محلی برای بزه تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بسیاری از قزوینی های اصیل، محله دباغان را با خانه مومنان می شناسند، خانه ای که روزگاری محل حیات خانواده ای اصیل به نام مومنان بوده است.

این بنای نفیس که در مجاورت بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) و مسجد مقبره شهید ثالث واقع شده است، جزو 65 خانه تاریخی شهر قزوین، با شماره 32112 در فهرست میراث ملی غیرمنقول کشور به ثبت رسیده است و به دلیل قرارگیری در طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) و کم توجهی سازمان میراث فرهنگی حال خوبی ندارد.

بر اساس آخرین اخبار از وضعیت این بنا، دیوارهای داخلی، تیرهای سقف و شیروانی خانه مومنان بیش از پیش تخریب و این خانه تاریخی به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است.

البته افرادی نیز به تصور وجود گنج به این خانه نفیس و ویرانه دست اندازی هایی داشته اند و با حفاری در زیر زمین این بنا و سرقت درها، پنجره ها و سایر موارد قابل فروش، نفس این خانه را بریده اند.

محله دباغان که این روزها محلی شبیه به مناطق جنگ زده است؛ درد دل های بسیاری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه مومنان قزوین، محلی برای بزه

خانه مومنان قزوین، محلی برای بزه