مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:152021-03-02سياسي

استقلال دانشگاه صنعتی بیرجندحفظ شود/تلاش برای لغو الحاقیه در مجلس


نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه خواستار حفظ استقلال دانشگاه صنعتی بیرجند هستیم، گفت: با توجه به اعتراض نخبگان، - این موضوع در مجلس پیگیری می شود.

حسین خسروی اسفزار در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: این امر اقدامی غیر منتظره بود چراکه طی جلسات برگزار شده، مقرر شده بود ابتدا تنها به صورت طرح مطرح شود.

وی ادامه داد: این اقدام با اهداف تعریف شده ذیل نقشه جامع علمی کشور اعم از توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت های برابر و جلوگیری از تجمیع امکانات منافات دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه صنعتی بیرجند از سال 1386 به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور اعلام موجودیت کرده و در حال حاضر دارای 70 عضو هیئت علمی است.

وی با اشاره به تحصیل دو هزار و 500 دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند، ادامه داد: سرمایه هیئت علمی و دانشجویی دانشگاه می تواند نقش موثری در توسعه زیرساخت های استان ایفا کند.

خسروی با بیان اینکه الحاق دانشگاه در 28 اردیبهشت ماه 99 طی جلسه 926 شورای گسترش برنامه ریزی آموزش عالی تصمیم گیری شده است، گفت: این در حالی است که معاون وزیر در پنجم دی ماه 99 اعلام کردند که فعالیت دانشگاه ادامه دارد و این گفته ها با یکدیگر مغایرت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال دانشگاه صنعتی بیرجندحفظ شود/تلاش برای لغو الحاقیه در مجلس

استقلال دانشگاه صنعتی بیرجندحفظ شود/تلاش برای لغو الحاقیه در مجلس