مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 14:252021-03-01فرهنگي

معرفی نامزدهای اولیه «بوکر عربی»


آثار جنایی و روایات مستندگونه از جمله آثار برجسته فهرست نامزدهای اولیه جایزه جهانی ادبیات داستانی عرب «بوکر عربی» هستند.

- آثار جنایی و روایات مستندگونه از جمله آثار برجسته فهرست نامزدهای اولیه جایزه جهانی ادبیات داستانی عرب بوکر عربی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نشنال، 16 رمان که روایتگر داستان معماهای حل نشده قتل ها، ناپدیدشدن ها و ترورها در نقاط مختلفی همچون عدن ، عمان و کازابلانکا هستند فهرست نامزدهای اولیه جایزه جهانی ادبیات داستانی عرب یا بوکر عربی را تشکیل داده اند.

این آثار از بین 121 اثری انتخاب شده اند که در فاصله جولای 2019 تا اوت 2020 به زبان عربی منتشر شده اند.

آثار فهرست امسال به مسائل مهمی که جهان عرب امروزه با آن ها مواجه است پرداخته اند که از جمله آن ها به گسترش سازمان های افراطی و جایگاه زنان می توان اشاره کرد.

نویسندگان منتخب این فهرست بین 31 تا 75 سال سن دارند و از 11 کشور مختلف از جمله عراق، مصر، اردن، الجزایر، کویت، لبنان، مراکش و یمن انتخاب شده اند.

چشم حمورابی نوشته عبداللطیف ولد عبدالله شاعر الجزایری، ق برای قاتل، س برای سعید نوشته عبدالله البصیص نویسنده اهل کویت، حفره ای به آسمان به قلم عبدالله آل عیاف نویسنده عربستانی، دفترچه های دفتردار اثر جلال برجس نویسنده اهل اردن، جعبه های آرزوها نوشته عب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی نامزدهای اولیه «بوکر عربی»

معرفی نامزدهای اولیه «بوکر عربی»