مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 14:002021-03-01بين الملل

ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت


کشتی جنگی آمریکا موسوم به یو اس اس وینستون چرچیل امروز (دوشنبه) برای نخستین بار از 25 سال پیش تاکنون در سواحل شهر پورت سودان لنگر انداخت.

- همکاری نظامی واشنگتن و خارطوم برای نخستین بار پس از 25 سال ناو "وینستون چرچیل" آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت کشتی جنگی آمریکا موسوم به "یو اس اس وینستون چرچیل" امروز (دوشنبه) برای نخستین بار از 25 سال پیش تاکنون در سواحل شهر "پورت سودان" لنگر انداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، این اقدام ایالات متحده نشانگر آمادگی نیروهای مسلح آمریکا برای تقویت همکاری مجدد خود با همتای سودانی در پی برقراری مجدد روابط است؛ روابطی که در دوره عمر البشیر، رییس جمهوری سابق سودان تیره شده بود.

یک منبع مسؤول در سفارت آمریکا در خارطوم گفت، این کشتی جنگی حوالی ساعت 9 صبح به وقت سودان در این کشور پهلو گرفت.

طبق اعلام این منبع که خواست نامش فاش نشود، کاردار سفارت آمریکا در خارطوم، مسؤولی از نیروی دریایی آمریکا، یک مسؤول سودانی و نیز فرمانده منطقه نظامی در شرق سودان از این کشتی استقبال کردند.

کاردار سفارت آمریکا در خارطوم روز شنبه وارد شهر پورت سودان واقع در استان مشرف به دریای سرخ کشور سودان شد و با دولت، جامعه مدنی و سران سودان درباره استقبال از این کشتی جنگی دیدار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت

ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت