مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 13:452021-03-01بين الملل

کرزی: همکاری کشورهای بزرگ منطقه برای صلح افغانستان ضرورت دارد


کرزی در دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که موفقیت روند صلح با مشارکت کشورهای بزرگ منطقه میسر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حامد کرزی ، رییس جمهور سابق افغانستان امروز (دوشنبه) در دیدار با زلمی خلیل زاد ، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که خواست مردم افغان تسریع روند صلح بوده و نباید هیچ بهانه ای سبب تأخیر و بن بست در این روند شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدفتر کرزی، رییس جمهور سابق افغانستان در این دیدار تأکید کرد که خون ریزی و جنگ در کشور هرچه زودتر باید پایان یابد.

این سیاستمدار ارشد افغانستان در ادامه با بیان اینکه صلح آرزوی ملی و حیاتی و حق مسلم هر افغان است، تصریح کرد: خواست مردم افغانستان این است که روند صلح هرچه زودتر کامیاب شود و هیچ بهانه ای نباید سبب تعویق روند صلح و بن بست در این روند شود.

کرزی همچنان برای موفقیت روند صلح بر لزوم هماهنگی و همکاری آمریکا با کشورهای بزرگ منطقه و نقش سازمان ملل تأکید کرد.

خلیل زاد که در جریان اولین سفر خود پس از تمدید مأموریتش به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در کابل به سر می برد، با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز دیدار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزی: همکاری کشورهای بزرگ منطقه برای صلح افغانستان ضرورت دارد

کرزی: همکاری کشورهای بزرگ منطقه برای صلح افغانستان ضرورت دارد