مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-01اقتصادي

حجم زیادی کالا در بنادر در معرض فساد هستند/ لزوم تصمیم گیری هر چه سریعتر


کالاهای گروه 27 در بنادر در حال فساد هستند و حتی ممکن است تا امروز بخشی از آن ها فاسد هم شده باشد و باید هرطور شده به نحوی در مورد این کالاها تصمیم گیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی افزود: گمرک یک سازمان مجری می باشد و تنها می تواند سیاست هایی را که به آن ابلاغ شده است انجام دهد.

وی گفت: یکی از این سیاست ها موضوع ثبت سفارش می باشد که به عنوان مجوز برای ورود یک کالا تلقی می شود و دیگری، موضوع تخصیص و تأمین ارز برای واردات است که با توجه به حساسیت تخصیص و تأمین ارز از سال 97 واردکننده باید حتماً شناسه یا کد رهگیری بانک را به گمرک ارائه دهد.

ارونقی افزود: فرآیند تجارت کشور باید یک فرآیند بازنگری شده باشد چرا که برای مثال در حال حاضر صاحبان کالاهای گروه 4 که کالاهای ممنوعه هم می باشند می توانند کالای خود را به بنادر و گمرکات کشور برسانند و طبیعتاً برخی افراد سودجو کالای خود را در بنادر دپو می کنند و پس از آن تلاش می کنند تا به دولت فشار بیاورند و به بهانه اینکه کالای ما در حال فساد است به نحوی کالای خود را ترخیص نمایند.

ارونقی گفت: البته در مورد برخی از کالاهای ضروری مثل کالاهای اساسی که بدون ثبت سفارش وارد بنادر و گمرکات شده اند و حتی با تخصیص ارز ترجیحی سه تا چهار ماه در گمرک دپو می شوند و با وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم زیادی کالا در بنادر در معرض فساد هستند/ لزوم تصمیم گیری هر چه سریعتر

حجم زیادی کالا در بنادر در معرض فساد هستند/ لزوم تصمیم گیری هر چه سریعتر