مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 13:002021-03-01اقتصادي

نظارت 100پست قرنطینه ای بر واردات و صادرات محصولات کشاورزی


سالانه حدود 31 میلیون تن صادرات، ترانزیت و واردات محصولات کشاورزی انجام می شود و 100پست قرنطینه ای در کشور نیز وظیفه کنترل و اعمال ضوابط قرنطینه ای را بر عهده دارند.

- رییس سازمان حفظ نباتات گفت: سالانه حدود 31 میلیون تن صادرات، ترانزیت و واردات محصولات کشاورزی انجام می شود و 100پست قرنطینه ای در کشور نیز وظیفه کنترل و اعمال ضوابط قرنطینه ای را بر عهده دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کیخسرو چنگلوایی در نشست خبری که ظهر امروز با موضوع رونمایی از سامانه های گیاهی در سازمان حفظ نباتات برگزار شد با بیان اینکه به دلیل تنوع عوامل زیان رسان گیاهی در سال 35 تا 36 درصد از محصولات کشاورزی در دنیا دست خوش خسارات می شود، گفت : میزان این خسارات وارد شده سالانه حدود 550 میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: عوامل خسارت زا نه تنها باعث کاهش کمی محصولات می شوند بلکه کیفیت محصولات را تحت تاثیر قرار می دهند، ضمن اینکه سالانه باید هزینه های بسیاری برای مبارزه با آنها صرف کرد.

رییس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در سال 4 میلیون و 100 هزار تن سم در دنیا مصرف می شود و تجارت آفت کش ها به عدد 37 تا 40 میلیون دلار می رسد، افزود: به کار بردن این حجم از آفت کش علاوه بر اینکه می تواند برای سلامت انسان و گیاهان مضر باشد محیط زیست را نیز آلوده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت 100پست قرنطینه ای بر واردات و صادرات محصولات کشاورزی

نظارت 100پست قرنطینه ای بر واردات و صادرات محصولات کشاورزی