مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 09:352021-03-01پزشكي

زوال عقل در کهنسالی و راه های پیشگیری از آن


یک متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه مهم ترین علت زوال عقل در کهنسالان بیماری آلزایمر است، گفت: در برخی از کهنسالان فراموشی ممکن است با توهم و بدبینی نیز همراه باشد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه مهم ترین علت زوال عقل در کهنسالان بیماری آلزایمر است، گفت: در برخی از کهنسالان فراموشی ممکن است با توهم و بدبینی نیز همراه باشد.

مسعود نیک فرجام در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه زوال عقل به یک نوع ناتوانی ذهنی اطلاق می شود، اظهار کرد: معمولا این مسئله در سنین بالا خود را نشان می دهد، پس از سن 65 سالگی افراد دچار کم حافظگی می شوند و این مسئله امکان دارد به مرور زمان دچار پیشرفت شود.

این متخصص اعصاب و روان گفت: در ابتدا افراد ممکن است اطلاعات اخیر را فراموش کند، در برخی مواقع ممکن است فرد به هنگام خروج از خانه برای بازگشت با مشکل مواجه شود و نتواند آدرس منزل خود را پیدا کند، همچنین در موارد پیشرفته تر فردی که دچار زوال عقل می شود، نمی تواند حتی در منزل خود دستشویی و یا حتی حمام را پیدا کند.

وی با بیان اینکه مهم ترین علت زوال عقل در کهنسالان بیماری آلزایمر است، خاطرنشان کرد: در برخی از کهنسالان فراموشی ممکن است با توهم و بدبینی نیز همراه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوال عقل در کهنسالی و راه های پیشگیری از آن

زوال عقل در کهنسالی و راه های پیشگیری از آن