مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:202021-03-01سياسي

اصلاحات سن بازنشستگی در تأمین اجتماعی و کشورهای منتخب


مؤسسه عالی پژوهش های تامین اجتماعی در گزارشی تحت عنوان پیامدها و ابعاد بازنشستگی پیش ازموعد بر اقتصاد و صندوق های بازنشستگی اصلاحات سن بازنشستگی در کشورهای منتخب و سازمان تأمین اجتماعی را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، طرح بازنشستگی پیش از موعد که به امضای 39 نفر از نمایندگان رسیده بود، در 27 آبان ماه 1399 در مجلس اعلام وصول شد.

مانند تمامی طرح های مشابه، دلایل توجیهی برای ارائه این طرح کمک به بازار کار و اشتغال جوانان و کاهش هزینه های جاری دستگاه ها عنوان شده بود.

بر اساس طرح جدید، برای ایجاد زمینه بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولتی، آقایان با 25 سال و بانوان با 20 سال سابقه کار می توانستند بازنشسته شوند.

البته، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات این طرح مخالفت کردند، اما نظر به اینکه ارائه چنین طرح ها و قوانینی در طول حیات صندوق های بازنشستگی کشور سابقه ای طولانی دارد، گزارشی تحت عنوان پیامدها و ابعاد بازنشستگی پیش ازموعد بر اقتصاد و صندوق های بازنشستگی از سوی مؤسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی تهیه و منتشر شد.

اصلاحات سن بازنشستگی در کشورهای منتخب سن بازنشستگی، به عنوان یک پارامتر مهم طرح های بیمه ای، در بسیاری از کشورها متناسب با امید زندگی افزایش یافته است تا از این طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاحات سن بازنشستگی در تأمین اجتماعی و کشورهای منتخب

اصلاحات سن بازنشستگی در تأمین اجتماعی و کشورهای منتخب