مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-01اجتماعي

غنای گربه سانان ایران در زیستگاه های یزد


معاون فنی محیط زیست استان یزد با اشاره به زیست هفت گونه گربه سان از مجموع هشت گربه سان ایران در یزد، از پناهگاه حیات وحش شیرکوه یزد به عنوان یکی از زیستگاه های کوهستانی ارزشمند در قلب بیابان های مرکزی ایران یاد کرد که غنای گونه ای بسیار ارزشمندی دارد.

- ایسنا/یزد معاون فنی محیط زیست استان یزد با اشاره به زیست هفت گونه گربه سان از مجموع هشت گربه سان ایران در یزد، از پناهگاه حیات وحش شیرکوه یزد به عنوان یکی از زیستگاه های کوهستانی ارزشمند در قلب بیابان های مرکزی ایران یاد کرد که غنای گونه ای بسیار ارزشمندی دارد.

اعظم حبیبی پور با بیان اینکه از هفت گونه گربه سان موجود در طبیعت استان تاکنون چهار گونه، در پناهگاه حیات وحش شیرکوه مشاهده شده است، گفت: مجدداً حضور گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه توسط محیط بانان منطقه مستندسازی شد.

وی تصریح کرد: گربه وحشی یکی از هشت گونه گربه سان ایران به شمار می رود که پراکنش گسترده تری نسبت به سایر هم خانواده هایش دارد.

معاون فنی محیط زیست استان به نقش این گربه در محیط زیست اشاره کرد و گفت: این گونه، نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان، پرندگان، خزندگان و حشرات برعهده دارد اما در بعضی از زیستگاه ها، جمعیت این موجود به دلیل تخریب زیستگاه و کم شدن طعمه کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غنای گربه سانان ایران در زیستگاه های یزد

غنای گربه سانان ایران در زیستگاه های یزد