مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:502021-03-01اقتصادي

نورپردازی 50 اثر از بافت های تاریخی تا پایان سال


شهردار شهر میراث جهانی یزد از اهمیت نورپردازی در سایر بافت های تاریخی شهر یزد یاد کرد و از نورپردازی 50 اثر دیگر در سایر بافت های تاریخی شهر یزد تا پایان امسال خبر داد.

- جمال الدین عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از نورپردازی 50 اثر دیگر در بافت های تاریخی یزد خبر داد و گفت: این اقدام تا پایان سال جاری با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام می‎شود.

وی به نورپردازی نقاط متعدد بافت تاریخی با اعتباری حدود 10 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: از بادگیرها تا کوچه و ساباط ها و آب انبارها در محدوده بافت جهانی یزد نورپردازی شده اند، البته نقاط دیگری مانند بنای تاریخی امیرچقماق و برج ساعت یزد نیز در خارج از این عرصه نورپردازی شده اند.

شهردار با اشاره به اهمیت نورپردازی و روشنایی در بافت های تاریخی اظهار کرد: نورپردازی علاوه بر تاثیر مثبت در رونق گردشگری تاثیر قابل توجهی در افزایش سطح کیفیت در بافت های تاریخی و همچنین افزایش امنیت در بافت تاریخی می‎شود.

وی نورپردازی بافت های تاریخی را اقدامی بین بخشی میان اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری دانست و گفت: برنامه ریزی شهرداری به سمت توسعه نورپردازی در سایر بافت های تاریخی خصوصاً بافت جهانی است که بتواند نقش موثری را در احیای سکونت و گردشگری در سایر بافت های تاریخی شهر یزد را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نورپردازی 50 اثر از بافت های تاریخی تا پایان سال

نورپردازی 50 اثر از بافت های تاریخی تا پایان سال