موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - سربازان فراري - تامين اجتماعي - دانشگاه صنعتي شريف - مددجويان بهزيستي - مستمري مددجويان - دانشگاه صنعتي - بازنشستگان كشوري - همسان سازي حقوق بازنشستگان - امير قلعه نويي - جلال روح الله نژاد - نيكلاي ملادنوف - دوشان ولاهوويچ - محمدرضا انبيايي - شهر ايلام - توصيه هاي سلامت - موسيقي كرمانجي شمال خراسان - اسقاط خودروهاي فرسوده - گرندپري مجارستان - روابط عمومي ايرانسل - آرش اسحاقي - منطقه فتح المبين - نقص امنيتي در واتس اپ

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-01سياسي

طرح جامع امامزاده سیدمحمد اقلید همچنان در انتظار تخصیص بودجه


در فاصله 79 کیلومتری شهر اقلید، بقعه ای قرار دارد که مدفن سید محمد(ع) یکی از نوادگان حضرت ابوالفضل(ع) است که یکی از شاخص ترین امامزادگان این شهرستان به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اقلید، سیدمحمد فرزند عبیدالله، فرزند حسن، فرزند عبیدالله فرزند عباس بن علی(ع) معروف به امامزاده کافتر است که در سال 120 ه .

ق در مکان فعلی به شهادت رسیده و بارگاه ایشان در دو کیلومتری روستای تاریخی کافتر در منطقه کافتر اقلید قرار دارد.

علاوه بر این بقعه زیبا از دیگر جاذبه های گردشگری و منحصر به فرد این منطقه می توان به دو چشمه آبی اشاره نمود که از زیر بقعه امامزاده می گذرند و باور مردم منطقه این است که با توجه به خشکسالی های اخیر، وجود مبارک این امامزاده در خاک آن جا باعث دوام و جریان این چشمه ها بوده است.

در جوار امامزاده دریاچه آب شیرین  کافتر قرار دارد که زیستگاه طبیعی پرندگان مهاجر و محل پرورش ماهی های کپور و آمور به شمار می رود.

این بقعه یکی از مکان های سیاحتی زیارتی کم نظیر در شمال فارس است که به علت واقع شدن در مکانی خوش آب و هوا هر ساله پذیرای گردشگران و زائران زیادی از سراسر کشور می باشد.

طرح جامع این حرم با وسعتی بالغ بر 45 هکتار  سالها است که در دست ساخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جامع امامزاده سیدمحمد اقلید همچنان در انتظار تخصیص بودجه

طرح جامع امامزاده سیدمحمد اقلید همچنان در انتظار تخصیص بودجه