مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:102021-03-01اجتماعي

افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب بزنگان


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: با توجه به احیای تالاب بزنگان و بالا آمدن سطح آب دریاچه، جمعیت پرندگان مهاجر نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

- حسن ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به طرح هایی که در سال های اخیر اجرا شده، سطح آب دریاچه بزنگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این افزایش سطح آب نقش بسزایی در افزایش جمعیت پرندگان مهاجر داشته است.

ابراهیمی اظهار کرد: علاوه بر احیای دریاچه و بالا آمدن سطح آب، سرمای مناطق سیبری که مبدأ پرندگان است همچنین امنیتی که در منطقه برای پرندگان به وجود آمده است باعث شد که جمعیت پرندگان مهاجر دریاچه بزنگان نسبت به سال گذشته دو برابر شود به طوری که سال گذشته 1000 قطعه پرنده داشتیم اما جمعیت این پرندگان مهاجر در سال جاری به حدود 2000 قطعه رسید و می توان گفت افزایش صد در صدی جمعیت پرندگان را در منطقه شاهد بوده ایم.

وی توضیح داد: دریاچه بزنگان نقطه تلاقی مسیر مهاجرت پرندگان سیبری و سایر مناطق است همچنین وجود رودخانه تجن، رودخانه کشف رود، سد دوستی و بندهای خاکی باعث شده که شهرستان سرخس منطقه امنی برای پرندگان مهاجر باشد.

وی ادامه داد: بیشتر گونه های پرندگان مهاجر از نوع چنگر، آنقوت و اردک سر سبز بوده و علی رغم افزایش جمعیت پرندگان، سال جاری گونه جدیدی در منطقه ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب بزنگان

افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب بزنگان