مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:052021-03-01اقتصادي

تنش خشکی به بخشی از مزارع کلزا گلستان آسیب زد


رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: برآور می شود که تنش خشکی که در سال زراعی جاری اتفاق افتاده باعث کاهش حدود 20 درصدی عملکرد کلزا در مزارع دیم گلستان شده باشد.

- ایسنا/گلستان رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: برآور می شود که تنش خشکی که در سال زراعی جاری اتفاق افتاده باعث کاهش حدود 20 درصدی عملکرد کلزا در مزارع دیم گلستان شده باشد.

علی موسی خانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال حدود 60 هزار هکتار قرارداد کشت کلزا در استان با کشاورزان منعقد شده بود که با توجه به اینکه در مهر و آبان بارندگی های مناسبی نداشتیم، کشت این محصول با تأخیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کشت با تأخیر کلزا باعث شد برخی از مزارع درگیر سرما شده و از بین بروند، افزود: در مجموع به خاطر سرما و بارندگی های کم، حدود 6 هزار هکتار از مزارع دیم کلزا در شمال استان از بین رفت.

موسی خانی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 54 هکتار سطح سبز کلزا در گلستان وجود دارد، تصریح کرد: برآورد می شود تنش خشکی حدود 20 درصد به مزارع دیم استان خسارت وارد کرده و با کاهش عملکرد در این مزارع روبه رو باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با بارندگی های خوب در اسفند و فروردین ماه و انجام تغذیه مناسب توسط کشاورزان، عقب ماندگی های رشد گیاه جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش خشکی به بخشی از مزارع کلزا گلستان آسیب زد

تنش خشکی به بخشی از مزارع کلزا گلستان آسیب زد