مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 21:002021-02-28فرهنگي

فضای مجازی عمو نوروز را قورت می دهد


غلامرضا بکتاش با تاکید بر این که وقتی به یک فرهنگ نپردازیم، فراموش می شود، با بررسی ضرورت پرداختن به سنت های ایرانی در شعر کودک و نوجوان از این که ما حتی حاجی فیروز و عمو نوروزمان را هم از دست داده ایم و فضای مجازی روزبه روز همه این ها را قورت می دهد، - غلامرضا بکتاش با تاکید بر این که وقتی به یک فرهنگ نپردازیم، فراموش می شود، با بررسی ضرورت پرداختن به سنت های ایرانی در شعر کودک و نوجوان از این که ما حتی حاجی فیروز و عمو نوروزمان را هم از دست داده ایم و فضای مجازی روزبه روز همه این ها را قورت می دهد، می گوید.

این شاعر کودکان و نوجوانان در گفت وگو با ایسنا درخصوص جایگاه آیین ها و سنت های ایرانی در ادبیات و به ویژه شعر کودک و نوجوان در سال های اخیر اظهار کرد: هنگامی که قرار است از سنت حرف بزنیم، باید سنت شکنی را کنار بگذاریم اما امروزه همه آدم ها می خواهند سنت شکن باشند.

می گویند و مدعی هستند که سنت شکنیم اما در خانه های شان فضای سنتی درست می کنند.

این فضای سنتی نشان می دهد که ما به دنبال اصلیم و هنوز از اصل نیفتاده ایم؛ آدم ها چند نوع هستند و برخی های شان هم به این شکل اند.

او سپس گفت: کودکان و نوجوانان امروز عید را دوست دارند و شعر کودک و نوجوان هم سرشار از نوروز است؛ یعنی از میان آداب و رسوم کهن ما بیشتر از هر چیز به عید نوروز پرداخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی عمو نوروز را قورت می دهد

فضای مجازی عمو نوروز را قورت می دهد