مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 19:302021-02-28اقتصادي

منابع طبیعی تجدید شونده زیربنای توسعه پایدار جوامع است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: منابع طبیعی تجدید شونده مانند آب، خاک، جنگل و مرتع از آن با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می شود.

- ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: منابع طبیعی تجدید شونده مانند آب، خاک، جنگل و مرتع از آن با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می شود.

محمد فرید سپری در جلسه ستاد استانی برگزاری هفته منابع طبیعی اظهار کرد : برای تولید هر سانتیمتر خاک، به سیصد سال زمان نیاز است ما باید در جهت حفظ وبقای جنگلها ومراتع در استان کردستان با توجه به پتانسیل و توپوگرافی جغرافیایی مناسب در جهت حفظ این مهم، برنامه های بهتری را در اولویت کاری خود قرار داده تا این امر در راستای جلوگیری از تخریب جنگلها و مراتع به خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: 25 درصد گونه های گیاهی کشور در این استان وجود دارد که باید زمینه معرفی گونه های جدید در رویشگاه های این منطقه فراهم شود.

گونه های دیگری نیز توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی شده است باید درجهت حفظ هرچه بیشتر مراتع وجنگلها روی آنها کار شده و به دامداران نیز معرفی شود تا از تخریب بی رویه جلوگیری نماییم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع طبیعی تجدید شونده زیربنای توسعه پایدار جوامع است

منابع طبیعی تجدید شونده زیربنای توسعه پایدار جوامع است