مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 17:152021-02-28بين الملل

ترکیه خواستار بازگرداندن پناهجویان به یونان شد


وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از آتن به دلیل راهی کردن پناهجویان مستقر در کمپ های این کشور به سمت مرزهای ترکیه، خواستار بازگرداندن آنها به یونان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای از یونان خواست تا پناهجویان پشت مرزهای ترکیه را به سمت یونان بازگرداند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه اخیراً 51 نفر از پناهجویان و مهاجران غیر قانونی که از طریق صربستان و بلغارستان وارد یونان شده و سپس به سمت ترکیه روانه شده اند را نجات داده، خواستار همکاری آتن برای بازگشت این تعداد از پناهجویان به سمت یونان شده است.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه همچنین دولت یونان را متهم کرده که 13 پناهجوی افغان را در تاریخ 18 فوریه از کمپ لسبوس به سمت مرزهای ترکیه روانه کرده است.

به گفته دولت ترکیه طی چهار سال گذشته دستکم 800 هزار پناهجو به صورت سازمان یافته و با اقدام مستقیم دولت یونان راهی مرزهای ترکیه شده اند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دولت ترکیه، در حال حاضر حدود چهار میلیون پناهجو در خاک این کشور زندگی می کنند که سه میلیون و ششصد هزار نفر از این تعداد پناهجو را آوارگان سوری تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه خواستار بازگرداندن پناهجویان به یونان شد

ترکیه خواستار بازگرداندن پناهجویان به یونان شد