مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 11:202021-02-28اجتماعي

نانوکاتالیست ذخیره ساز بالای اکسیژن برای کاهش آلاینده های خروجی از اگزوز


پژوهشگران مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین موفق به سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بسیار بالا به منظور بهبود فرآیند احتراق سوخت در موتور دیزل و کاهش آلاینده های خروجی از اگزوز شدند.

- پژوهشگران مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین موفق به سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بسیار بالا به منظور بهبود فرآیند احتراق سوخت در موتور دیزل و کاهش آلاینده های خروجی از اگزوز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه ایران و جهان با مشکلات شدید آلودگی هوای ناشی از احتراق سوخت های فسیلی روبروست.

استفاده از سوخت های جایگزین چون بیودیزل که منشا کاملاً زیستی دارد، می تواند یکی از راه حل های موجود باشد که به طور گسترده در آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا مورد توجه است.

به علاوه استفاده از نانوکاتالیست های با ظرفیت ذخیره سازی بالای اکسیژن به عنوان یک افزودنی، می تواند با آزادسازی اکسیژن به احتراق کامل سوخت در موتور و کاهش سطح آلاینده های خروجی بسیار کمک کند.

دکتر حامد نایب زاده، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در خصوص این موفقیت عنوان کرد: در راستای کمک به رفع مشکلات شدید آلودگی هوای ناشی از احتراق سوخت های فسیلی طرح پژوهشی با مشارک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوکاتالیست ذخیره ساز بالای اکسیژن برای کاهش آلاینده های خروجی از اگزوز

نانوکاتالیست ذخیره ساز بالای اکسیژن برای کاهش آلاینده های خروجی از اگزوز