مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:452021-02-28اقتصادي

درآمدزایی عمده شهرداری با اخذ عوارض است /شهرفروشی نداریم


رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخش عمده درآمد شهرداری از طریق عوارض ناشی از ساخت و ساز است، گفت: ساخت و ساز بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهرفروشی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، کامل بررسی می کنمیم.

هاشمی درباره درآمد شهرداری تهران گفت: شهرداری 41 سازمان و شرکت دارد که هر کدام می توانند درآمد داشته باشند به طور مثال سازمان اتوبوسرانی بلیت می فروشد و بخشی از سوبسید را از دولت و بخشی را از شهرداری دریافت می کند و مردم هم بخشی از هزینه بلیت را می پردازند.

وی بیان داشت: سازمان پسماند، شرکت مترو و بسیاری شرکت های دیگر نیز به همین منوال کسب درآمد می کنند البته بخش عمده درآمد شهر مربوط به عوارض ساخت و ساز است و شهروندان بر اساس طرح جامع و طرح تفصیلی اگر بخواهند حجم مشخصی ساخت و ساز انجام دهند باید پرداختی هایی تحت عنوان عوارض ساخت و ساز بدهند که البته به این قضیه شهرفروشی نمی گویند.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: عوارض ناشی از ساخت پارکینگ، قطع درخت، نوسازی و ترافیک نیز از دیگر درآمدهای شهرداری محسوب می شود.

هاشمی درباره پژوهش در شهرداری گفت: پژوهش در شهرداری در تمام شرکت ها وجود دارد که برخی از این پژوهش ها در ساختار است و برخی با مرکز پژوهش ها و مطالعات شهرداری انجام می گیرد به شورای شهر هم اجازه داده شده که بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمدزایی عمده شهرداری با اخذ عوارض است /شهرفروشی نداریم

درآمدزایی عمده شهرداری با اخذ عوارض است /شهرفروشی نداریم