مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:352021-02-28اقتصادي

اولین اقدام انتقامی عربستان از بایدن


رسانه های سعودی در راستای اقدامات اخیر ریاض به منظور مقابله با سیاستهای «جو بایدن» اعلام کردند که عربستان به منظور تامین مالی برنامه بلندپروازانه «چشم انداز 2030» اقدام به انتشار اوراق قرضه در بورسهای اروپایی با «یورو» کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، عرضه اوراق بهادار را در نوع خود تاریخی و بی سابقه ارزیابی کرد، زیرا مرکز مدیریت مالی این کشور برای اولین بار وارد بازار بورس اروپا شده و اوراق خود را به واحد پول یورو با نرخ بهره منفی عرضه کرده است.

بر اساس این گزارش، به این ترتیب عربستان اولین کشور حاشیه خلیج فارس است که اوراق قرضه خود را به واحد یورو در بورس اروپا عرضه می کند.

مرکز ملی مدیریت مالی سعودی اعلام کرد که پذیره نویسی برای خرید اوراق قرضه بر پایه واحد یورو در چارچوب برنامه بین المللی عربستان به منظور صدور اوراق قرضه را به پایان رسانده و مجموع درخواستها برای خرید این اوراق به بیش از 5 میلیارد یورو رسیده که 3 برابر حجم اوراق صادر شده است.

واس ، تقاضای بالا برای این اوراق را نشان دهنده توان این کشور برای ورود به بازارهای مختلف بدون تاثیر آن بر نرخ وامها در دراز مدت دانست و افزود: این اقدام می تواند به تنوع منابع درآمد و ایجاد روابط مالی استراتژیک عربستان کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین اقدام انتقامی عربستان از بایدن

اولین اقدام انتقامی عربستان از بایدن