مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:302021-02-28اجتماعي

چگونه می توان خاک را برای افزایش ذخیره کربن مدیریت کرد؟


یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: شرایط اقلیمی، پوشش گیاهی طبیعی، بافت خاک و زهکشی در مقدار کربن ذخیره شده در خاک و طول مدت زمان آن تأثیر دارد.

- ایسنا/لرستان یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: شرایط اقلیمی، پوشش گیاهی طبیعی، بافت خاک و زهکشی در مقدار کربن ذخیره شده در خاک و طول مدت زمان آن تأثیر دارد.

مرادعلی قنبرپوری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی 150 سال گذشته مقدار کربن در هوا 30 رصد افزایش یافته و بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارند که یک رابطه مستقیم بین سطح بالای دی اکسید کربن در هوا و بالا رفتن دمای کره زمین وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از روش های پیشنهاد شده برای کاهش دی اکسیدکربن هوا، افزایش ذخیره جهانی کربن در خاک است که حسن این روش در این است که علاوه بر کاهش دی اکسیدکربن در هوا، تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش می یابد.

قنبرپوری با اشاره به این که کربن در ساختمان بدن همه موجودات زنده یافت می شود و واحد ساختمانی اصلی موجودات در روی کره زمین است، ادامه داد: کربن به اشکال متعددی مانند بیوماس گیاهی، ماده آلی خاک، به صورت دی اکسیدکربن گازی در اتمسفر و حل شده در آب اقیانوس وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان خاک را برای افزایش ذخیره کربن مدیریت کرد؟

چگونه می توان خاک را برای افزایش ذخیره کربن مدیریت کرد؟