مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:252021-02-28اجتماعي

خشکسالی 50 هزار هکتار از مزارع فارس را خشکانده است


مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به ایجاد شرایط حاد ناشی از خشکسالی در مناطق جنوبی استان در بازه زمانی مهر تا پایان بهمن ماه، عنوان کرد: این مهم موجب از بین رفتن 100 درصدی 50 هزار هکتار از مزارع جو و گندم دیم در مناطقی مانند لار، - لامرد، مهر، خنج، اوز، گراش، زرین دشت و فراشبند شده است.

مهرداد قطره سامانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نقشه پهنه بندی خشکسالی شاخص SPEI از ابتدای مهر تا پایان بهمن ماه 1399 در فارس، بیان کرد: بررسی های انجام شده از این نقشه حاکی از آن است که اکثر مناطق استان طی 5 ماه گذشته سال زراعی جاری با خشکسالی خفیف تا بسیار شدید مواجه بوده است.

او افزود: به جز نقاطی از استان از جمله مناطق شمالغربی و شمالی که رنگ سفید تا سبز یعنی بارش نرمال تا کمی بیش از نرمال داشته اند، مابقی نقاط فارس در وضعیت رنگ های قهوه ای، قرمز و قهوه ای سیر قرار دارند و حاکمیت این وضعیت به معنای خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین میانگین بارش استان در سال زراعی جاری را 135 میلیمتر اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که 283 میلی متر بوده از کاهش 52 درصدی و نسبت به بارش بلند مدت یا نرمال که 204 میلی متر است نیز شاهد کاهش 34 درصدی در بارش ها بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی 50 هزار هکتار از مزارع فارس را خشکانده است

خشکسالی 50 هزار هکتار از مزارع فارس را خشکانده است