مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 08:452021-02-28اقتصادي

توقف 2 دهه ای کاوش باستان شناسی در معبد آناهیتا/ اعتبار نداریم


دو دهه است هیچ کاوش باستان شناسی در معبد آناهیتا صورت نگرفته و این درحالیست که ابهامات زیادی در این مجموعه وجود دارد که باید برطرف شود.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا گفت: دو دهه است هیچ کاوش باستان شناسی در معبد آناهیتا صورت نگرفته و این درحالیست که ابهامات زیادی در این مجموعه وجود دارد که باید برطرف شود.

مرتضی گراوند در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گذشت حدود دو دهه از آخرین کاوش های باستان شناسی صورت گرفته در معبد تاریخی آناهیتا، اظهار کرد: حدود دو دهه می شود که فعالیت های باستان شناسی در معبد تاریخی آناهیتا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ابهامات زیادی در این مجموعه داریم که باید برطرف شود، افزود: از جمله این ابهامات مربوط به ضلع شمالی است که دیواری از آن باقی نمانده و فقط بقایایی از یک برج مربوط به دوره سلجوقی که بعدها اضافه شده، مانده است.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا افزود: همچنین در ضلع غربی هم باید امتداد دیوار 210 متری کنونی بطور کامل آزاد شود تا بعد بتوانیم روی آن کارهای مرمتی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برای انجام کاوش های باستان شناسی در معبد آناهیتا درخواست اعتبار دادیم، اظهار کرد: در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای کاوش در مجموعه تاریخی آناهیتا اختصاص پیدا کند، می توانیم برای سالها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف 2 دهه ای کاوش باستان شناسی در معبد آناهیتا/ اعتبار نداریم

توقف 2 دهه ای کاوش باستان شناسی در معبد آناهیتا/ اعتبار نداریم