مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:452021-02-28دانش

ترسیم چهره ای مردانه از زن


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین رحمتی؛ نحوه زندگی کردن انسان ها و مناسبات و تعاملات آن ها با یک دیگر ارتباط مستقیمی با فهم آن ها از پدیده ها و موضوعاتی اساسی دارد.

- با بررسی محتوای مداحی ها در چند سال اخیر و مقایسه آن با محتوای عزاداری ها در سالیان دورتر چیزی که با کمی دقت به روشنی به چشم می آید، پررنگ شدن حضور زن در آن است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، حسین رحمتی؛ نحوه زندگی کردن انسان ها و مناسبات و تعاملات آن ها با یک دیگر ارتباط مستقیمی با فهم آن ها از پدیده ها و موضوعاتی اساسی دارد.

به عنوان مثال در تعیین اینکه جایگاه و نقش زن در جامعه چیست و زن و مرد چه نسبت و رابطه ای با هم دارند مدل نگاه و فهم ما از این دو تأثیر به سزایی دارد.

البته این رابطه ای دوطرفه است؛ یعنی ما با نگاه کردن به وضعیت کنونی سبک زندگی و آداب و رسوم و رفتارهای جامعه می توانیم به اینکه مردم چه فهمی از هر پدیده ای دارند پی ببریم و آن را آسیب شناسی کنیم.

اگر نگاهی گذرا به یکی از مناسک مهم دینی مان یعنی مراسم عزاداری و هیأت ها و مداحی ها در چند سال گذشته بیندازیم نشانه های خوبی دستگیرمان می شود.

با بررسی محتوای مداحی ها در چند سال اخیر و مقایسه آن با محتوای عزاداری ها در سالیان دورتر چیزی که با کمی دقت به روشنی به چشم می آید، پررنگ شدن حضور زن در آن است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم چهره ای مردانه از زن

ترسیم چهره ای مردانه از زن