مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 05:052021-02-28اقتصادي

کتابخانه سبز یک تیر با چندنشان


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با بیان اینکه احداث کتابخانه سبز یک تیر با چندنشان است، گفت: با توجه به اینکه در سال 2022 ساری به عنوان مرکز گردشگری اکو انتخاب شده است این اتفاق هم می تواند به مطرح شدن استان در فضای فرهنگی کمک بسیار بزرگی کند.

- آرزو ولی پور درگفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ساختمانی که در احداث آن به هیچ عنوان از مصارف شهری استفاده نشود و همچنین تمامی انرژی خود اعم از برق ، گاز، آب ،سرمایشی و گرمایش را از طبیعت دریافت کند ساختمان سبز گفته می شود.

وی تصریح کرد: معمولا هزینه احداث ساختمان های سبز به دلیل توربین ها و بادگیرهایی که در دیواره ساختمان برای تجدید پذیر بودن آب باران جهت خنک کردن فضا استفاده می شود بسیار بالا است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه انرژی ساختمان سبز کاملا تجدید پذیر است،خاطرنشان کرد:این ساختمان ها بدون هیچ گونه آلاینده محیطی کمک بسیار بزرگ برای محیط زیست مازندران،این استان جنگل دار و سرسبز که متاسفانه هر روز اتفاقات زیادی چون قطع درختان و به دنبال آن کاهش اکسیژن در حال رخ دادن است، به حساب می آید.

ولی پور به اشاره به اینکه در کشور ساختمان سبز یا (زیرو) وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه هزینه احداث این ساختمان ها بالاست به همین دلیل دستگاه ها ریسک این کا را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه سبز یک تیر با چندنشان

کتابخانه سبز یک تیر با چندنشان