مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 03:452021-02-28فناوري

ماجرای نشست اطلاعاتی سامانه قوه قضاییه چه بود؟/ وقتی خود هکر، هک را رد کرد


ماجرای عجیب ادعای هک و نشت اطلاعات سامانه قوه قضاییه که توسط مسوولان دولتی، متخصصان امنیتی و خود هکر موردنظر رد شد؛ درس بزرگی برای اتفاق های مشابه آینده به همراه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، ادعای نشت اطلاعات 25 میلیون کاربر از https://adliran.

ir/  پلی بین قوه قضاییه بین عنوان دستگاه حاکمیتی و مردم به عنوان دریافت کنندگان خدمت این دستگاه است.

به طور دقیق تر می توان این طور گفت که مردم با ثبت نام در این سامانه، امکان دریافت، مشاهده و چاپ ابلاغیه های الکترونیک قضایی مانند ابلاغیه های وقت رسیدگی، دادنامه، قرار نهایی، تصمیم نهایی، اجراییه، رفع نقص، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی، تبادل لوایح، تعیین مهلت جهت انجام کار، دریافت پیوست های ابلاغیه و جستجوی ابلاغیه را خواهند داشت.

اگرچه ادعای هک این سامانه به سرعت تکذیب شد؛ اما از نظر نوع سامانه و اطلاعات موجود در آن، حساسیت زیادی را ایجاد کرد و از این رو در کانون توجه قرار گرفت؛ البته در این ماجرای غیرواقعی، درس هایی آموخته شد که برای آینده قطعا مفید خواهد بود.

*ماجرای نشت اطلاعات سامانه قوه قضاییه چه بود؟ ماجرا از آنجایی آغاز شد که یک هکر، نشت اطلاعات یا هک سامانه ابلاغ قضایی را ادعا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای نشست اطلاعاتی سامانه قوه قضاییه چه بود؟/ وقتی خود هکر، هک را رد کرد

ماجرای نشست اطلاعاتی سامانه قوه قضاییه چه بود؟/ وقتی خود هکر، هک را رد کرد