مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 03:352021-02-28سياسي

حذف کنکور تفاوت بین شاگرد اول و ضعیف را از بین می برد/ لزوم سنجش دانش آموزان


نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می کند، گفت: با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد.

- سیدعلی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور گفت: حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می کند؛ با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد تا روش مناسبی طراحی شود که فرد با استعداد بالا بیاید و در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانش آموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.

* تعیین سرنوشت دانش آموزان در 6 ساعت بعد از 12 سال زحمت کشیدن نادرست است موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یاد آور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانش آموزان را در نظر بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف کنکور تفاوت بین شاگرد اول و ضعیف را از بین می برد/ لزوم سنجش دانش آموزان

حذف کنکور تفاوت بین شاگرد اول و ضعیف را از بین می برد/ لزوم سنجش دانش آموزان