مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 10:052021-02-27اجتماعي

خوزستان/ تخریب تپه های محوطه تاریخی تازنگ سویلی در باغملک (+عکس)


مدت هاست که ماشین آلات سنگین راه و ترابری، باهدف (بهانه) تسطیح و تعریض جاده، به جان تپه های تازنگ سویلی افتاده اند و در سکوت مسئولان مربوطه، - خوزستان/ تخریب تپه های محوطه تاریخی تازنگ سویلی در باغملک (+عکس) مدت هاست که ماشین آلات سنگین راه و ترابری، باهدف (بهانه) تسطیح و تعریض جاده، به جان تپه های تازنگ سویلی افتاده اند و در سکوت مسئولان مربوطه، اقدام به تخریب این سرمایه   ارزشمند کرده اند.

متأسفانه در سکوت مردم و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی، آثار تاریخی باغملک یکی یکی دارند از بین می روند و این حجم از تخریب دارد به یک امر عادی در این شهر تبدیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا از خوزستان، تازنگ سویلی از جمله مناطق تاریخی استان خوزستان است و منطقه ای تاریخی از توابع بخش صیدون باغملک است.

یکی از دلایل اهمیت تازنگ سویلی، وجود تپه هایی است باستانی، متعلق به دوران آغازین اسلام که این تپه ها در تاریخ 27 مردادماه 1364 با شماره ی ثبت 1693 به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدند.

با توجه به درخواست انجمن های دوستداران میراث فرهنگی باغملک برای صدور مجوز کاوش در این منطقه، هیچ گاه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان در این تپه ها نه تنها اقدام به کاوش نکرد، بلکه با سهل انگاری در مراقبت از این منطقه باعث شد تا ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان/ تخریب تپه های محوطه تاریخی تازنگ سویلی در باغملک (+عکس)

خوزستان/ تخریب تپه های محوطه تاریخی تازنگ سویلی در باغملک (+عکس)