مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:402021-02-27پزشكي

دارویی برای درمان سیاه سرفه


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: گیاه دارویی دیوخار، خواب آور، خلط آور و ضدتشنج بوده و برای درمان سیاه سرفه موثر است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: گیاه دارویی دیوخار، خواب آور، خلط آور و ضدتشنج بوده و برای درمان سیاه سرفه موثر است.

حسین راغ آرا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گیاه دیوخار یا آسه، پیل زهره، فیل زهرج و حضض مکی گیاه دارویی مفیدی است که در آسیای شرقی می روید و خواص بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه دیوخار درخت یا درختچه ای است خزان پذیر که تا 4 متر نیز رشد می کند، افزود: گلدهی از ماه خرداد تا مرداد بوده و رسیدن بذر از ماه مرداد تا مهر انجام می پذیرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با بیان اینکه گل دوجنسی و گرده افشانی به وسیله حشرات از جمله زنبورها صورت می گیرد، اظهار کرد: برگ های این گیاه نیزه ای شکل یا تخم مرغی شکل بوده که به صورت متناوب بر روی شاخه ها قرار دارند.

راغ آرا ادامه داد: گل ها در گروه های یک تا سه تایی رشد می کنند؛ کاسه گل زنگوله ای شکل یا لوله ای شکل و به رنگ ارغوانی روشن به عرض 9 تا 14 میلی متر بوده و دارای 5 یا 6 لوب کوتاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارویی برای درمان سیاه سرفه

دارویی برای درمان سیاه سرفه