مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 07:502021-02-27اجتماعي

وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان رصد می شود


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با توجه به فصل مهاجرت و فرود پرندگان مهاجر در آبگیرهای این استان، رصد وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با همکاری دامپزشکی به طور مداوم در طول سال انجام می شود.

- حیدر ویسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در طول سال به ویژه با آغاز ورود پرندگان به کشور و استان، رصد و پایش زیستگاه های آبی نظیر سدها، تالاب ها، آب بندها، آبگیرها و رودخانه ها با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در دستور کار محیط بانان یگان حفاظت و تیم های بازرسی مشترک محیط زیست و دامپزشکی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: احتمال ورود پرندگان آلوده به این بیماری از کشورهای شمالی به داخل کشور متصور است بنابراین برای کنترل و مهار آن باید از ابتدا اقدامات لازم را انجام داد.

ویسی ادامه داد: تیم های گشتی و محیط بانان در صورت مشاهده لاشه پرندگان آبزی و کنار آبزی و هر پرنده دیگری موضوع را به دامپزشکی برای بررسی علت مرگ اطلاع رسانی می کنند و تیم های دامپزشکی با ورود به موقع و نمونه برداری از لاشه حیوانات تلف شده، با تدابیر اقدامات لازم، از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پرندگان جلوگیری می کنند تا تلفات بیشتری صورت رخ ندهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان رصد می شود

وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان رصد می شود