مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 06:252021-02-27سياسي

میزان مداخله دولت در تصمیمات حوزه شهری بالاست


سال هاست که بنا شده حداقل بیست و سه وظیفه از وظایف خدماتی و تصدی گرایانه بخش های مختلف دولت به شهرداری ها واگذار شود که به دلیل مقاومت وزرا و مسوولان بخشی و عدم تمایل دولت همچنان این وظیفه قانونی به اجرا در نمی آید.

برای همین امروز میزان مزاحمت دولت برای شهرداری ها و مداخله این نهاد در حوزه مدیریت شهری بیش از کمک مالی برای اداره شهرهاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، سیدحسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص آثار و پیامد های دولت زدگی و تکیه داشتن مدیریت شهری به منابع مالی دولتی گفت: من توصیه نمی کنم برای توصیف شرایط کنونی مدیریت شهری واژه هایی مانند دولت زدگی به کار برده شود.

چون هم بی مسماست و هم واقعیت ندارد.

اما اگر منظور میزان وابستگی بودجه حوزه مدیریت شهری یعنی شورای شهر و شهرداری به دولت است در شرایط فعلی به خصوص برای پایتخت میزان کمک هایی که دولت به شهرداری تهران می کند رقم بسیار ناچیزی است.

وی ادامه داد: نه تنها دولت به لحاظ مالی کمکی به شهرداری نمی کند بلکه حتی از پرداخت منابعی که جزو حقوق مسلم شهروندان و شهرداری محسوب می شود نیز استنکاف می کند.

به عنوان مثال براساس ماده بیست و سوم قانون راهنمایی و رانندگی شصت درصد جرایمی که توسط پلیس راهور ناجا اخذ صورت می شود و عینا به خزانه دولت واریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مداخله دولت در تصمیمات حوزه شهری بالاست

میزان مداخله دولت در تصمیمات حوزه شهری بالاست