مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 05:402021-02-27فرهنگي

سوگواری وفات حضرت زینب(س) با اشعار آیینی/ «نسوخت هیچ دلی در جهان، چنان دل زینب»


منصوره پورکریمی؛ شاید یکی از مهم ترین چیز هایی که بحران کرونا از ما گرفت حضور فیزیکی در مراسمات منسوب به خاندان اهل بیت است.

- سوگواری وفات حضرت زینب(س) با اشعار آیینی/ نسوخت هیچ دلی در جهان، چنان دل زینب شاید یکی از مهم ترین چیز هایی که بحران کرونا از ما گرفت حضور فیزیکی در مراسمات منسوب به خاندان اهل بیت است.

اما اگر این بار فرصتی همچون گذشته نباشد با مروری بر اشعار آیینی در رثا و سوگ حضرت زینب (س) به یاد غمش عزاداری می کنیم.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- منصوره پورکریمی؛ شاید یکی از مهم ترین چیز هایی که بحران کرونا از ما گرفت حضور فیزیکی در مراسمات منسوب به خاندان اهل بیت است.

15 رجب سالروز وفات حضرت زینب (س) روزی است که شیعیان در غم حوادث سخت تحمیلی بر بانویی که صبر را معنا بخشید سوگواری می کنند، اما اگر این بار فرصتی همچون گذشته نباشد با مروری بر اشعار آیینی در رثا و سوگ حضرت زینب (س) که خود روضه ای منظوم است به یاد غمش عزاداری می کنیم.

با شعری از سید حمیدرضا برقعی کلام را آغاز میکنیم:گفتم از کوه بگویم قدمم می لرزداز تو دم می زنم، اما قلمم می لرزد هیبت نام تو یک عمر تکانم داده سترسم مردانگی ات راه نشانم داده ست پی نبردیم به یکتایی نامت زینبکار ما نیست شناسایی نامت زینب من در ادراک شکوه تو سرم می سوزدجبرییلم همه ی بال و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواری وفات حضرت زینب(س) با اشعار آیینی/ «نسوخت هیچ دلی در جهان، چنان دل زینب»

سوگواری وفات حضرت زینب(س) با اشعار آیینی/ «نسوخت هیچ دلی در جهان، چنان دل زینب»