مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 23:152021-02-25فرهنگي

«کودتای 53» در رقابت اسکار بهترین فیلم


مستند «کودتای 53» به عنوان یکی از 366 فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.

- مستند کودتای 53 به عنوان یکی از 366 فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرستی از 366 فیلم سینمایی را منتشر کرد که امسال واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار 2021 خواهند بود و مستند کودتای 53 به کارگردانی تقی امیرانی و محصول مشترک ایران، انگلستان و آمریکا نیز در این فهرست حضور دارد.

در این مستند بلند و 120 دقیقه ای که درباره وقایع سیاسی منتهی به کودتای 28 مرداد در ایران است، ریف فاینز بازیگر نامزد جایزه اسکار و برنده بفتا در نقش نورمن داربی شر مامور سرویس جاسوسی MI6 حضور دارد و والتر مرچ تدوین گر برنده سه جایزه ٔ اسکار نیز تدوین و طراحی صدا ساخته تقی امیرانی را بر عهده داشته است.

کودتای 53 پیش از این واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند بلند نیز شده بود اما به جمع نامزدهای اولیه این شاخه راه نیافت.

ببر سفید ساخته رامین بحرانی سینماگر ایرانی - آمریکایی و فیلم ایتالیایی زندگی در پیش رو با بازی سوفیا لورن و بابک کریمی در کنار آمونیت ، راند دیگر ، ما رینی بلک باتم ، سرزمین آواره ها ، یک شب در میامی ،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کودتای 53» در رقابت اسکار بهترین فیلم

«کودتای 53» در رقابت اسکار بهترین فیلم