مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 16:202021-02-25اقتصادي

بافت فرسوده جاجرم در انتظار احیا/لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت


79 هکتار از مساحت شهر جاجرم را بافت فرسوده تشکیل می دهد که عمده این بافت در محدوده مرکزی و قدیمی این شهر واقع شده است، اما 42 درصد آن نیاز به احیا دارد که تا پیش از وقوع هر نوع اتفاقی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از جاجرم، 79 هکتار از مساحت شهر جاجرم را بافت فرسوده تشکیل می دهد که عمده این بافت در محدوده مرکزی و قدیمی این شهر است که 4 هزار و 692 نفر در آن سکونت دارند.

بافت قدیمی جاجرم از محله هایی به نام بازار سر محله و سرسنگ تشکیل شده و بر اساس تحقیقات انجام شده قدیمی ترین محله ای است که هسته اولیه جاجرم را تشکیل می دهد.

طبق آمار، 42 درصد بافت فرسوده جاجرم جوان سازی شده است اما افزایش قیمت مصالح برای نوسازی ازجمله عواملی است که باعث شده برخی صاحبان منازل فرسوده کمتر به دنبال نوسازی باشند.

تسهیلات بانکی اندک یکی از شهروندان جاجرمی می گوید: بافت فرسوده جاجرم بیشتر در مرکز شهر و در نزدیکی بناهای تاریخی قرارگرفته که نوسازی این بافت به حوزه گردشگری بسیار کمک می کند.

صدقی ادامه می دهد: نوسازی بافت فرسوده علاوه بر کمک به حوزه گردشگری در زیباسازی چهره شهر و امنیت ساکنان این بافت مؤثر است.

او می گوید: البته ناتوانی در پرداخت اقساط تسهیلات نوسازی نیز موجب کند پیش رفتن عملیات نوسازی بافت فرسوده می شود زیرا، وضعیت مالی مردم خوب نیست و نمی توانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت فرسوده جاجرم در انتظار احیا/لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت

بافت فرسوده جاجرم در انتظار احیا/لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت