مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 11:352021-02-25بين الملل

رایزنی های این روزهای ایران درباره حل و فصل سیاسی بحران یمن


جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای تهاجم نظامی به یمن راهکاری چهار ماده ای را ارائه و در این مدت همه تلاش خود را برای حل و فصل سیاسی این بحران انجام داد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمهوری اسلامی ایران که بعد از تهاجم نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یمن در فروردین ماه 1394، پیشنهادی چهار ماده ای را ارائه کرد، در این سال ها از تلاش برای حل و فصل سیاسی این بحران دست نکشید.

    جمهوری اسلامی ایران همواره در این پنج سال از کشورهای جنگ طلب خواسته که به جنگ و محاصره یمن پایان داده و راه حل مسالمت آمیز را مدنظر قرار بدهند.

در همین راستا و در دو ماه اخیر رایزنی هایی در راستای حل و فصل سیاسی این بحران از سوی مقامات ایرانی صورت گرفت و در سفری هم که مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در بهمن ماه سال جاری به تهران داشت، گفت وگوهایی در این خصوص انجام شد.

    * آمادگی ایران برای همکاری با گریفیتس (بیشتر بخوانید) * دیدارهای گریفیتس در تهران مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز یکشنبه 19 بهمن ماه در دیدار با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه، بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه تأکید کرد و خاجی ضمن اشاره به وضعیت اسفناک مردم ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی های این روزهای ایران درباره حل و فصل سیاسی بحران یمن

رایزنی های این روزهای ایران درباره حل و فصل سیاسی بحران یمن