مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 06:452021-02-25اقتصادي

واکاوی یک تخریب، پشت گنبد جهانی نظام الملک


طی روزهای گذشته، بخش اعظم یکی از خانه های صفوی بافت پیرامون مسجد جامع عتیق اصفهان که درست پشت گنبد خواجه نظام الملکِ این میراث جهانی قرار داشت، - خراب شد و ماجرا وقتی تلخ تر می شود که بدانیم اهالی محله، چقدر از بابت این تخریب خوشحال اند! اما چرا؟ سیدمهدی موسوی، مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان تخریب این خانه صفوی را این گونه برای ایسنا روایت می کند: خانه ای که درباره آن حرف می زنیم در ضلع جنوبی مسجد جامع عتیق اصفهان قرار گرفته و حدود 35 نفر وارث دارد.

سرمایه گذاری پیدا شده بود که قصد داشت خانه را از آن ها بخرد اما یکی دو نفرشان حاضر به فروش نشدند و خانه، تبدیل شد به پاتوق کارتن خواب ها و معتادان.

اهل محل هم از این بابت خیلی شاکی بودند و همین روزها متوجه شدم که خانه، خراب شده است.

پرس وجو کردم ببینم چه کسی این کار را انجام داده و شنیدم گفتند یک خیّر برای تخریب قدم پیش گذاشته تا دیگر اینجا محل امنی برای خلاف کارها نباشد.

او ادامه می دهد: معاون اداره کل میراث فرهنگی استان، بلافاصله پس از این رخداد با شهرداری مکاتبه کرد و اطلاع داد که این خانه اگرچه در فهرست میراث ملی ثبت نشده و جزو خانه های ستاره دار هم نبوده اما به هرحال بخشی از یکپارچگی بافت پیرامون مسجد ثبت جهانی شده جامع عتیق به آن وابسته است و از این جهت، هر اتفاقی قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی یک تخریب، پشت گنبد جهانی نظام الملک

واکاوی یک تخریب، پشت گنبد جهانی نظام الملک