مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 04:352021-02-25اقتصادي

روایت تولید روغنی که وابستگی به نفت را کاهش داد و درمان بیماران سرطانی


شرکت فن ‏آوران شیمی سپاهان به عنوان یک شرکت دانش بنیان با تولید روغن سویای اپوکسی به عنوان جایگزین مناسب برای مشتقات نفتی، توانسته وابستگی کشورمان به نفت را کاهش و از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، نقش مهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و نیز اشاعه تکنولوژی در شبکه های نوآوری، اهمیت وجود چنین شرکت هایی را در جوامع امروزی مشخص می کند.

در حال حاضر بیش از 4 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و تعدادی از آن ها به مرحله تأمین نیاز داخل و صادرات هم رسیده اند؛ بر اساس اطلاعات احصا شده و اعلام معاونت علمی و فناوری در سال 97، نزدیک به 500 میلیون دلار صادرات محصولات های تک از طریق شرکت های دانش بنیان داشته ایم؛ محصولات دانش بنیانی که از دل شرکت های دانش بنیان بیرون آمدند و به کشورهای دیگر رسیده اند.

با یک حساب سرانگشتی می توان چنین برداشت کرد که شرکت های دانش بنیان علاوه بر تأمین نیاز کشور در حوزه های مختلف صنعتی و صرفه جویی های ارزی، موفق شده اند ارزآوری نیز برای کشور داشته باشند.

چندسالی می شود که تولیدات شرکت های دانش بنیان بیش از قبل شتاب گرفته اند تا با کنار زدن اقتصاد نفتی، بتوانند اقتصاد کشور را بر پایه دانش، پایه ریزی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت تولید روغنی که وابستگی به نفت را کاهش داد و درمان بیماران سرطانی

روایت تولید روغنی که وابستگی به نفت را کاهش داد و درمان بیماران سرطانی