مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 03:302021-02-25سياسي

آیت الله جوادی آملی علت علاقه شدید حضرت امیر(س) به لقای خدا را چه عنوان کرده است؟


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با جمعی از جوانان موتلفه در سال 85: معنای لقای خدا اختصاصی به بعد از مرگ ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، آیت الله العظمی جوادی آملی در دیداری که در هفدهم اسفند ماه سال 85 با جوانان موتلفه اسلامی داشتند، لقای خدا را بهترین هدف دانسته و فرموده اند: معنای لقای خدا اختصاصی به بعد از مرگ ندارد.

متن سخنرانی کوتاه این دیدار در ادامه آمده است: جریان لقای خدا که بهترین هدف است، عبارت از آن است که انسان ضمن اینکه پرده دار است و پرده دری نمی کند، پشت پرده را ببیند.

اگر معنای لقای خدا این است که پرده دری نکند و پرده داری بکند لکن پشت پرده را هم ببیند، این نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد، چون وقتی به لقای خدا بار یافت نه تنها می داند که خدا او را می بیند، بلکه او هم خدای خود را با چشم جان مشاهده می کند اولاً و می بیند که خدای سبحان او را می نگرد ثانیاً و می بیند که خدای سبحان قادر مطلق است ثالثاً و می بیند که خدای سبحان می تواند در عین حال پرده دری بکند و آبروی او را بریزد رابعاً و می بیند که در عین حال در تمام حالات خدا پرده داری دارد و ستاری می کند خامساً.

در همین رابطه بخوانید: به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات ٭٭٭ بخواست جام می و گفت راز پوشیدن[1] معنای لقای خدا اختصاصی به بعد از مرگ ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی علت علاقه شدید حضرت امیر(س) به لقای خدا را چه عنوان کرده است؟

آیت الله جوادی آملی علت علاقه شدید حضرت امیر(س) به لقای خدا را چه عنوان کرده است؟